Google Reklamları

19 Şubat 2013 Salı

Tüketicilerin Hakkını Bddk Savunacak

Google Reklamları


Tüketicilerin Hakkını Bddk Savunacak.Türkiye’de bankacılık sektörü küresel krize rağmen 2012’de 23,6 milyar lira kâr elde etti. Bankaların EFT ve havale başta olmak üzere vatandaştan masraf adı altında aldığı ücretler ise 19 milyar TL’yi geçti. BDDK Başkanı Mukim Öztekin, tüketicilerin bankalara yönelik şikâyetlerinde kapısını çaldığı Hakem Heyeti’nin yapısını değiştireceklerini belirtti.
Tüketicilerin bankalara yönelik şikâyetlerinde kapısını çaldığı Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti’nin yapısı değişiyor. Bankalar Birliği bünyesinde oluşturulan hakem heyetinde Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’ndan (BDDK) iki temsilcinin bulunması için çalışma başlatıldı. Yeni yapıda 5 kişiden oluşan heyetin içerisinde iki BDDK temsilcisi yer alacak. Uzmanlara göre bu durum sadece bankalardan oluşan yapı kırılacağı için sürecin hızlanması ve tüketici lehine karar sayısının artmasına sebep olacak. Yeni sistemde her bir banka için de sicil oluşturulması gündemde. Hangi bankaya kaç şikayet yapıldığı ve bunun kaç tanesinin tüketici lehine sonuçlanıp sonuçlanmadığı da takip edilecek. Heyet 1 Eylül 2007-14 Ağustos 2011 tarihleri arasında 7 bin 192 başvuruyu değerlendirdi. Bu başvuruların sadece bin 473’ü heyetin gündemine alındı. Türk Bankacılık Sektörü’nün 2012 yılı verileri BDDK Başkanı Mukim Öztekin tarafından açıklandı. Sektör küresel finansal krize rağmen geçen yıl 23 milyar 649 milyon liralık kâr elde etti. Finans kuruluşlarının havale, EFT, kredi kartı yıllık ücreti ve kredilerden alınan ücret ve komisyon gelirlerinin yer aldığı ‘Bankacılık Hizmet Gelirleri ve Komisyonlar’ kaleminden elde edilen gelir önceki yıla oranla 2 milyar liranın üzerinde artış göstererek 19 milyar 237 milyon TL oldu.

 
Powered by Blogger